Wat mee te nemen naar de dienst spoedopname
Een bezoek aan de dienst spoedgevallen is vaak onverwacht.
Uw huisarts of een specialist in het ziekenhuis kan u doorverwijzen naar de spoed. Indien u twijfelt of een spoedopname voor u nodig is, raden wij u aan om eerst contact op te nemen met uw huisarts. Indien u geen contact kunt opnemen met uw huisarts kunt u steeds op eigen initiatief naar de spoedafdeling komen.
U wordt onthaald door de administratieve bediende die:
- Vraagt naar de reden van uw bezoek
- U inschrijft en doorstuurt naar de wachtzaal van het triagelokaal
- U voorziet van een rood identificatiebandje, gelieve dit te dragen gedurende uw hele ziekenhuisverblijf
Gelieve volgende documenten binnen handbereik te houden wanneer u zich aanmeldt bij de spoedopname:
- Uw identiteitskaart
- Uw huisartsgegevens en evt. verwijsbrief
- Een lijst van uw persoonlijke medicatie
- Uw persoonlijke contactgegevens of die van familie
- De in te vullen medische getuigschriften
- De resultaten van evt. vroeger uitgevoerde onderzoeken (labo, RX, CT,…) om uw administratief en medisch dossier te kunnen raadplegen
Heeft uw bezoek aan de spoedgevallendienst te maken met een arbeidsongeval?
Dan is het belangrijk dat u dit meteen meldt bij de administratieve inschrijving.